close icon
success Ačiū!

Susisieksime su Jumis netrukus.

background image

Kas yra ekonominis vairavimas ir kam jis reikalingas?

Vairavimas, taupantis įmonės lėšas? Vairavimo tipas, prisidedantis prie gamtos apsaugos? O gal tai vairavimas, itin svarbus Jūsų užsakovams, pavyzdžiui, tam, kad saugotumėte aplinką, krovinys atvažiuotų nepažeistas ir pervežimas būtų pigesnis? Galime drąsiai teigti, jog visi šie išvardyti teiginiai yra teisingi ir apibendrintai ekonominį vairavimą apibrėžti kaip vairavimo būdą, kurio pagrindiniai principai – važiuoti saugiai ir taupiai.

Tendencingai pastebime, kad ekonominis vairavimas tampa aktualus visiems, tiek lengvųjų automobilių savininkams, tiek įmonėms ir sunkiųjų transporto priemonių vairuotojams. Tačiau įmonės, turinčios didelius vilkikų parkus į tai atkreipia daugiausiai dėmesio. Prieš metus “Linqo” rinkai pristatė “Eco-Drive” produktą, skirtą tobulinti vairuotojų įgūdžius ir didinti motyvaciją, tokiu būdu taupant ne tik kuro sąnaudas, bet ir apsaugojant transporto priemones nuo žalos dėl netinkamo vairavimo. Jį vystėme kartu su “cargoGo”, “Finėjas” ir kitomis Lietuvos bei Europos šalių logistikos įmonėmis.

Šiame straipsnyje kviečiame pasigilinti, kodėl stambios logistikos bendrovės tam skiria tiek daug laiko, investuoja, kur įžvelgia naudas ir kaip galima sėkmingai vystyti bei įdiegti ekonominio vairavimo sprendimą.

 

Švaresnė aplinka. Mažiau CO2

Tai, kiek vidutiniškai vienas vilkikas ar kita transporto priemonė sunaudoja kuro priklauso nuo daugybės sudedamųjų – pagaminimo metų, gamintojo, maršruto, svorio ir t.t., tačiau pilnai pakrautas apynaujis vilkikas, važiuodamas vidutinio sudėtingumo maršrutu sudegina apie 30l/100km dyzelino. Daugelis specialistų teigtų, jog tai ir yra vidutinis skaičius, tačiau mūsų klientų patirtis įrodo, kad gali būti ir kitaip – vairuojant ekonomiškai, vidutiniškai galima sutaupyti bent 2l/100km kuro, o tai prilygsta apie 500g neišmesto CO2 kiekio į aplinką.

Ar galite įsivaizduoti, kokią didelę įtaką gamtai padarytume vien vairuodami ekonomiškiau? Įdomumo dėlei apskaičiavome, jog įmonė, turinti 100 vilkikų vos per metus galėtų sutaupyti apie 650t CO2 – tiek pat CO2 išmestume į gamtą lengvuoju automobiliu apvažiavę aplink Žemę net 87 kartus!

 

Saugumas

Kalbos apie žalesnį pasaulį intensyvėja, ir mūsų partneriams bei klientams tai yra taip pat labai svarbu. Deja, tačiau vežėjų klientams, dažnu atveju tai nėra pats svarbiausias  faktorius, pagal kurį pasirenka vežėją. Jį dar vis nustelbia noras, kad užsakovo krovinys būtų pristatytas greitai (t.y., sutartu laiku) ir nepažeistas. Mūsų sistema rodo, koks vairuotojas ir kaip valdo transporto priemonę, ar naudoja automobilyje esančias išmanias greičio palaikymo ir saugumo sistemas, o tai sutaupo daug kuro. Sistema taip pat fiksuoja, kaip vairuotojas prognozuoja savo kelią į priekį, įskaitant transporto priemonės įsibėgėjimo ir stabdymo greitį. O tęstinis vairuotojų ekonominio vairavimo mokymas, paremtas “Eco-Drive” sprendimo duomenimis, padeda išvengti eismo įvykių, krovinio apgadinimų, prarastų finansų ir užtikrina saugumą.

 

Kokia nauda automobiliui?

Kuras nėra vienintelės išlaidos, kad automobilis važiuotų. Yra ir nusidėvėję automobilio dalys, kurias reikia keisti, taisyti, prižiūrėti, o netinkamas automobilio eksploatavimas tik priartina apsilankymus servise. Būtent agresyvūs įsibėgėjimai, stabdymai kenkia tiek pavarų dėžei, tiek pačiam varikliui, o ką jau kalbėti apie cypiančias padangas. Tokie agresyvūs veiksmai yra fiksuojami “Eco-Drive” sistemos ir yra atvaizduojami skaičiuojant ekonominio vairavimo balą, tad yra pagalbinė priemonė taupant automobilių eksploatacijos išlaidas ir užtikrinant krovinio saugumą.

 

Milžiniškas finansų taupymas

Mūsų partneris “cargoGo”, turintis daugiau nei 900 vilkikų, dedikavo savo laiką, dalyvavo “Eco-Drive” testavimo, bandymų ir tobulinimo veiksmuose ieškant geriausio produkto. Iš ataskaitos, esančios žemiau, galime aiškiai pamatyti, jog jų pastangos atsiperka su kaupu – “cargoGo” vairuotojas, vežantis 30t sąstatą, patiria 23,6l/100km kuro sąnaudas, kas yra net >20% mažiau nei rinkos vidurkis (apie 30l/100km).

Šis „cargoGO“ pavyzdys – įkvepiantis ir patvirtinantis mūsų bendrinius skaičiavimus, jog vien tik naudojant “Linqo” ekonominio vairavimo sistemą, galima sutaupyti bent 2 litrus kuro 100 kilometrų. Yra klientų, galinčių pasigirti 5l/100km kuro sutaupymu, ir turime pripažinti, jog tai nėra riba. Paskaičiuokime, kiek finansų tai gali padėti sutaupyti:

Turbūt nesunku sugalvoti, ką ir kiek daug įmonės labui galima nuveikti šių sutaupytų 360 000 Eur kaštų sąskaita. Tačiau toks rezultatas neįmanomas be nemažai įdėto darbo. Svarbiausia užduotis – ekovairavimo mokymų ir vairuotojų motyvacijos bei įsitraukimo skatinimo iniciatyvų organizavimas ir vykdymas.

 

Kaip apmokyti vairuotojus vairuoti ekonomiškai?

Turint galvoje logistikos įmonę su 100 vilkikų, suskaičiuojame, jog ši įmonė įdarbina apie 200 vairuotojų. Juos apmokyti vairuoti ekonomiškiau ir konsultuoti tiek teoriškai, tiek praktiškai yra didelių laiko resursų reikalaujantis darbas. “Linqo” patirtis rodo, jog geriausi rezultatai pasiekiami įmonėje turint ekovairavimo instruktorių, besirūpinantį būtent šia iniciatyva. Siekiant išskirtinio efektyvumo – net keletą. Įmonėms, turinčioms mažiau nei 50 vilkikų, rekomenduojame samdyti vieną iš išorinių ekovairavimo mokytojų, kurie yra pasiekiami tiek Lietuvoje, tiek visoje Europoje.

 

Kaip padidinti vairuotojų motyvaciją taupyti įmonės resursus ir CO2?

Turbūt kyla didžiausias klausimas, o kaip motyvuoti darbuotojus vairuoti ekonomiškiau ir tokiu būdu taupyti įmonės resursus ir CO2? Norą mokytis dažnu atveju ženkliai didina skaidri motyvacinė sistema. Prisiminkime daugiau nei 350 tūkst. Eur siekiantį galimą kuro kaštų sutaupymą. Sėkmingai ekonominio  vairavimo iniciatyvas įdiegusių įmonių pavyzdžiai įrodo, kad šių finansų pasidalijimas su darbuotojais yra efektyviausia investicija siekiant motyvuoti vairuotojus vairuoti ekologiškai ir ekonomiškai.

O dabar konkrečiai. Mūsų klientai taiko įvairiausias finansines ir nefinansines skatinimo priemones norėdami įtraukti vairuotojus į šią ekonominio vairavimo iniciatyvą. Galbūt tai piniginis priedas prie atlyginimo, kelionė į pamėgtą Turkiją su šeima, galbūt mėnesio ekonomiškiausias vairuotojas gali laimėti naują didelės įstrižainės televizorių, o gal metų geriausiąjį verta paskatinti dar ir elektriniu paspirtuku?

Suprantame, jog visos papildomos iniciatyvos reikalauja ir papildomų pastangų. Tačiau su “Eco-Drive” sistema visus šiuos reitingavimus atlikti itin paprasta. Sistemos dėka, tiek pats vairuotojas gali pamatyti savo rezultatą, tiek instruktorius turi galimybę palyginti visų vairuotojų balus, identifikuoti taisytinas vietas ir kartu stengtis jas tobulinti. Kadangi techninėmis detalėmis pasirūpinta, užtikrinti papildomą motyvacinę sistemą vairuotojams tampa nebe taip sunku. O kadangi ši investicija iškeliauja būtent įmonės darbuotojams, kad šie tausotų įmonės turtą, sunaudotų mažiau resursų ir saugotų aplinką, visa tai teigiamai atsiliepia visai įmonės ekosistemai.

 

Apibendrinant

“Linqo” patirtis įrodo, jog sutaupyti bent 2l/100km diegiant ekonominio vairavimo sprendimus logistikos įmonei šiandien yra kaip niekad įmanoma. Visus techninius įrankius Jums paruošėme, tad dabar kviečiame prisijungti laiko resursais ir kūrybiškomis idėjomis, kaip motyvuoti darbuotojus vairuoti ekonomiškiau.

O mes tikime, jog bendradarbiavimas transporto industrijoje yra tikrasis kelias į sėkmę. Todėl džiaugiamės galėdami vystyti tokius kompleksiškus ir pažangius sprendimus kaip “Eco-Drive” kartu su klientais visoje Lietuvoje ir Europoje.