Automobilių išmetamosios dujos daro didelę įtaką oro kokybei ir aplinkai. Dyzeliniai varikliai išskiria azoto oksidus (NOx), kurie prisideda prie oro taršos ir klimato kaitos. Siekiant sumažinti šių kenksmingų medžiagų kiekį, buvo sukurtos pažangios technologijos, viena iš jų – AdBlue skystis. Tai specialus tirpalas, padedantis neutralizuoti NOx emisijas ir atitikti griežtus Euro 6 aplinkosaugos standartus. Tad kaip veikia AdBlue sistema ir kodėl ji būtina dyzeliniams automobiliams? Apžvelkime išsamiau.
Kam skirtas AdBlue?
AdBlue skystis yra prekinis ženklas, tačiau panašios sudėties produktai gali būti žinomi ir kitais pavadinimais, tokiais kaip DEF (Diesel Exhaust Fluid), AUS 32, BlueHDI ar tiesiog SCR skystis. Tai specialus tirpalas, sudarytas iš 32,5% karbamido ir 67,5% demineralizuoto vandens, naudojamas AdBlue sistemoje siekiant sumažinti dyzelinių transporto priemonių išmetamųjų dujų taršą.
Šis skystis reikalingas visiems dyzelio varikliams, turintiems SCR sistemą (selektyviosios katalizinės redukcijos technologiją). Ją rasite moderniuose sunkvežimiuose, autobusuose ir Euro 6 standarto lengvuosiuose automobiliuose. AdBlue sistema padeda sumažinti kenksmingų azoto oksidų (NOx) kiekį, išskirdama juos į nekenksmingą azotą ir vandens garus. Be šio tirpalo SCR sistema tiesiog neveiktų, todėl, jei jūsų automobilis naudoja AdBlue skystį, svarbu nepamiršti jo reguliariai papildyti.
AdBlue sistemos veikimo principas
AdBlue sistema yra svarbi SCR technologijos dalis, kuri padeda sumažinti dyzelinių variklių išmetamą taršą. Jos veikimas pagrįstas paprastu, bet efektyviu procesu: specialus AdBlue skystis purškiamas į išmetimo sistemą, kur jis padeda neutralizuoti kenksmingus azoto oksidus.
Sistema susideda iš kelių pagrindinių dalių: AdBlue skysčio talpyklos, dozavimo siurblio, purkštuko ir SCR katalizatoriaus. Važiuojant automobilis automatiškai įpurškia reikiamą skysčio kiekį į išmetamąsias dujas. Ten, veikiant aukštai temperatūrai, AdBlue skystis skyla į amoniaką ir anglies dioksidą. Amoniakas, patekęs į SCR katalizatorių, sureaguoja su azoto oksidais ir paverčia juos nekenksmingais azotu bei vandens garais – visiškai natūraliais aplinkos elementais.
Dėl šios technologijos diesel varikliai gali atitikti griežtus Euro 6 emisijų standartus, mažindami taršą be didelių nuostolių variklio galiai. Kad AdBlue sistema veiktų sklandžiai, svarbu naudoti tik kokybišką skystį ir nuolat stebėti jo lygį automobilio talpykloje.
Kur papildyti degalų atsargas ir kaip laikyti AdBlue?
Kad AdBlue sistema veiktų tinkamai, svarbu reguliariai papildyti skystį. Jei jo lygis per žemas, automobilio kompiuteris apie tai įspėja, o visiškai išsekus, kai kurie dyzeliniai automobiliai gali net nebeužsivesti. AdBlue skysčio bakas dažniausiai yra šalia degalų bako arba variklio, o sunkvežimiuose – prie važiuoklės.
AdBlue skystį galima įsigyti degalinėse, automobilių dalių parduotuvėse ir specializuotuose autoservisuose. Jis parduodamas įvairiose talpose – nuo mažų kanistrų iki didelių statinių. Kad skystis neprarastų savybių, jį reikia laikyti nuo -11 iki +30 °C temperatūroje, vėsioje, sausoje vietoje, apsaugotoje nuo saulės.
Išvada
Naudojant AdBlue skystį, dyzeliniai automobiliai gali žymiai sumažinti kenksmingų azoto oksidų emisijas ir atitikti Euro 6 standartus. Tačiau taršos mažinimas neapsiriboja vien SCR sistema – didelę įtaką turi ir efektyvus degalų naudojimas. Kuo mažesnės degalų sąnaudos, tuo mažiau išmetamųjų teršalų patenka į aplinką.
Pažangius telematikos sprendimus vystanti įmonė LINQO siūlo Eco-Drive sprendimą, kuris padeda mažinti degalų sąnaudas ir skatinti ekonomišką vairavimą. Tai ne tik sumažina išlaidas, bet ir prisideda prie aplinkos tausojimo.